Ni som följer min blogg vet att ett kriterium för en höjdarfilm för mig är att jag kan tänka mig att se om filmen direkt. Detta gäller faktiskt också böcker, och några böcker har gjort detta för mig. En var Coetzees Waiting for the Barbarians, en annan The Tattooed Girl av J.C Oates, och nu hände det med en helt annan sorts bok nämligen Karin Johannissons Melankoliska rum, tidigare nämnd här i JAHAJA. Om du vill läsa min recension av boken så gå hit.
Jag har också lagt ut nya bilder i FOTAT, till exempel denna på Mats när han hoppar hopprep (vi hittade ett hopprep i bilen som hade använts vid transport av soffa till tippen. Det var sådär en 40-50 år sedan vi hoppade hopprep).
Inga hopplösa fall! Katarina och Lars vispar rep, Mats hoppar, vig som en … ja, vad? Hind?
För vi besökte igår, med vännerna Katarina och Lars, Drakamöllans naturreservat nära Brösarp på Österlen, ett ställe som verkligen är värt att komma och återkomma till. Här togs många bilder i den för dagen mycket märkliga dimman: Vi reste från soligt Dalby in i en San-Franciscolik dimma som var riktigt magisk.
Mycket att se, hedar, blommor, kossor, sällsynta insekter, dimma och mycket som vi säkert missade
Och nu är påsklovet slut. Det har nästan känts som ett sommarlov med det fantastiska väder det har varit. Vad månde bli efter detta? Säkert kommer det snö snart. Bakslag får man räkna med. Eller Backlash för att vara litta modern.
Och så måste jag få lägga till denna länk till DN. Med tanke på var jag tappade min mobil för någon vecka sedan. Nu går jag runt med en tickande bomb i fickan … om än tvättad …
Andra bloggar om: Recension Melankoliska rum, Karin Johannisson, Drakamöllan, foto
har tittat igenom dina bilder och kan föreställa mig att du hittat en del uppslag till nästa utställning! jag gillar ju blommor, så de får bli mina favoriter:)
Det är väl som att cykla. Att hoppa, menar jag.
Trevlig Österlenstur och väldigt många fina detaljer.
Kärt objekt kom mig varmt om hjärtat.
Ja, nästan. Det kära objektet – är det objekt-ivet eller hopprepet? Man kan bara gissa.